wtorek, 17 listopada 2009

Jak prowadzić jednostrzałówki w Houses of the Blooded?

Po zagraniu i poprowadzeniu w ramach Orient Expressu kilku jednostrzałówek w Houses of the Blooded i po uzgodnieniu tego z luckiem, uznałem że warto wrzucić stosowany przeze mnie "algorytm" prowadzenia przygód w HotB - na przykład, jeśli ktoś z Was chciałby prowadzić jednostrzałówkę dla znajomych lub znudzi mi się prowadzenie Houses w Orient Expressie i ktoś z Was chciały mnie w tym zastąpić, czy też wreszcie dla potencjalnie zainteresowanych czytaczy bloga.

Zakładam poniżej, że masz do dyspozycji około 4 godzin czasu oraz grupę która nie zetknęła się wcześniej z Houses of the Blooded, FATEm czy grami niezależnymi.

(1) Na początek rzuć sloganami o grze: tragedia, romans i zdrada; spiski i knucie; zemsta; anty-D&D.

(2) Opowiedz o następujących elementach settingu: wspomnij że kiedyś byli sobie Królowie-Czarnoksiężnicy, że 200 lat temu obalono Imperatora, że obecnie ven rządzi Senat, o Prawach ven, w szczególności o zemście i konieczności posiadania zgody na nią, o gościnności oraz o zakazie gromadzenia armii. Powiedz o feudalnej strukturze i o rozumieniu własności, o hierarchii tytułów, jedno-dwa zdania o każdym z Rodów, o tym dlaczego śmierć dla ven jest najgorszą zbrodnią, o istnieniu Suaven, o tym czym są orkowie. Z ciekawostek, powiedz o kolorach i ich znaczeniu - spokojnie możesz ograniczyć się do czerwieni - a także o tym co znaczy słowo Shanri, co znaczy słowo "przyjaciel" i o tym że poza wymową w języku ven słowa "miłość" i "zemsta" niczym się nie różnią. To wszystko nie powinno zająć więcej niż 10 minut.

(3) Prowadź na minimalnych zasadach. Wprowadź sześć Cnót, daj każdej postaci po dwa Aspekty i bonus z Domu, każ graczom wymyślić sekretne imię postaci. Wyjaśnij funkcjonowanie testów i wydawanie Zakładów [wagers]. Wytłumacz mechanikę Punktów Stylu, kładąc szczególny nacisk na to że gracze mogą i powinni nagradzać Punktami Stylu innych graczy oraz MG za fajne akcje i teksty. Wreszcie, wyjaśnij testy przeciwstawne. Na koniec powiedz o Regule Cwela.

poniedziałek, 9 listopada 2009

Zasady - Puzzle House

Królowie-czarnoksiężnicy zostawili po sobie o wiele więcej, niż mroczne rytuały, potwory i przerażające artefakty. W całym Shanri odnaleźć można przedziwne budowle, których istnienie zaprzecza wszystkiemu, co ven rozumieją jako architekturę czy geometrię. Przerażające, potężne i piękne. Ven nazywają je falin duada, co oznaczałoby "domy-labirynty".

Falin duada to nie tylko labirynty - to również obietnice wielkiej nagrody. Każdy z lordów ven marzy o tym, aby zbudować swą twierdzę w jednej z ruin królów-czarnoksiężników. Stanie się ona domem, który strzeże sam siebie, domem posiadającym wolę. A ven wiedzą najlepiej, że każda wola może zostać ugłaskana za pomocą czasu, cierpliwości i sprytu. Aby zdobyć taki dom potrzebuja małej armii - znaczy - straży przybocznej.

W ruinach pełno jest skarbów - artefakty, dokumenty w Starym Języku, sekrety i opowieści. Ale są też i strażnicy - orki i zmory. Niektóre z Domów wydają się szczególnie potężne, potrafią zaginać czas. Wciąż powracają opowowieści o ven, którzy weszli do pomieszczenia i wyszli z niego dwadzieścia sezonów później. Wypróbuj sztuczkę z nitką - a wracając po niej, natkniesz się na drzwi, których nigdy nie mijałeś. Zejdź zbyt głęboko - odkryjesz nieskończone, czarne korytarze. Szepty, wizje, zmory. Istnieje plotka o sercu labiryntu, gdzie... no cóż, nikt nie wie, co tam jest. Ale na pewno nie jest dobre.


Sesja #4: Zdarzenia w Pravatt


Graliśmy w niedzielę 8 XI u lucka. Do poprzedniego składu doszedł Nelek, wszystko wskazuje na to że na stałe, i bardzo dobrze.

Obecni:
Postacie graczy - Avia, Asvil, Amagog, Antial
NPC - Lady Zhivali, Al Gedi, Orion Adrente, Gwanai MwrrAbigor Mwrr

Sesja zaczyna się w momencie w którym Asvil, Avia i Amagog po opuszczeniu - w tempie nieco szybszym niż wymagałyby tego dobre maniery - Zamia Lehmanni zbliżają się do Pravatt, zamku należącego do Węży. Pravatt bezpośrednio jest we władaniu Lady Gwanai Mwrr, przebywają w nim obecnie Abigor oraz Antial, a w pobliżu zamku znajduje się największy komplet Ruin w znanej części Shanri. Samo Pravatt jest odbudowywane po zeszłorocznej napaści; w wyniku tego, nie sposób tu przekradać się i pozostawać niezauważonym, łatwo natomiast o wypadek, taki jak upadek kamiennego bloku z dużej wysokości.


NPC - Gwanai Mwrr


Kuzynka Antiala Mwrr. Po raz pierwszy pojawia się w sesji #4, Zdarzenia w Pravatt. Tam też opis zmian w postaci.

- jest piękna
- jest podatna na romanse
- jest samotna
- całe jej rodzeństwo zaginęło w Ruinach
- jest wyjątkowo naiwna
- uwielbia muzykę Asvila
- jest w nim obłędnie zakochana

NPC - Al Gedi Mwrr


Po raz pierwszy pojawia się w sesji #4, Zdarzenia w Pravatt.

- kuzyn Abigora Mwrr
- w momencie znalezienia, jest umierający
- Abigor go nienawidzi
- przebywał na wyprawie zamorskiej
- z której miał wrócić dopiero za dwa lata
- celem wyprawy było opium
- posiada przy sobie niebezpieczny artefakt
- ma nadgryziony bok, jakby przez olbrzymie zwierzę
- jest wyjątkowym dziwakiem

W trakcie sesji został uratowany przez Avię, ale będzie mieć jątrzące się wrzody na całym ciele. Odniesiona rana została zadana przez jeden z artefaktów Avii, który w tajemniczy (jak na razie) sposób znalazł się tutaj.

NPC - Orion Adrente

Pojawia się po raz pierwszy w sesji #4, Zdarzenia w Pravatt.

- zaginiony brat Avii
- z jej winy ma oszpeconą twarz
- i chce się jej odpłacić tym samym
- nie wyznaje żadnego z odkrytych Suaven
- jego senior wyda zezwolenie na zabicie go każdemu, kto tylko poprosi
- jest byłym mistrzem miecza domu Adrente
- jest byłym kochankiem swojego seniora
- ma Blood Sword
- pożąda (z wzajemnością!) Avii

piątek, 6 listopada 2009

Korespondencja: Fyllyn Malkuth Yvarai do R’shana Asvil Yvarai, Lato 214 po Upadku Imperatora

Lady Malkuth Yvarai, pani Klejnotu Południa, Lordowi Asvilowi Yvarai, Baronowi na Sumerrise przesyła pozdrowienia.



Z najwyższym zaniepokojeniem słyszymy o bólu jaki sprawił synowi drogiej naszemu sercu Aidy Yvarai nasz wasal, Rhushva na Kether, Zsanosz Yvarai.

Z przykrością jednak zmuszeni jesteśmy oznajmić, iż Zsanosz Yvarai jest nam nadzwyczaj cennym narzędziem. Stanowczo odmawiamy wszelkim prośbom o uszkodzenie tegoż, i ta sytuacja nie jest inna od pozostałych.

W szczególności bowiem, znana jest nam dwuznaczna opinia jaką cieszy się R’shana Asvil Yvarai. Nie są natomiast znane żadne fakty - takie, jak obiekty fizyczne lub zeznania świadków - które by potwierdzały złamanie przez Rhushvę Zsanosza któregokolwiek z Siedmiu Praw (w kontekście o jakim mowa), lub domniemane wyrządzenie przezeń Zniewagi, Zranienia lub zadanie Bólu R’shanie Asvilowi.

Nie w naszej mocy leży zakaz odwoływania się do woli czcigodnego Einsof, Avirexa Domu Yvarai, lecz jeśli R’shana Asvil postanowi się doń zwrócić, zdecydujemy w żaden sposób nie ingerować w zajścia między nim a Rhushvą Zsanoszem. Niech zatem R’shana Asvil rozważy starannie co będzie lepsze dla honoru i przyszłości jego rodziny.

Jej Łaskawość, Markiza na Pardes, Klejnocie Południa,
Fyllyn Malkuth Yvarai


niedziela, 1 listopada 2009

Sesja #3: The Garden of Earthly Delights

Graliśmy w niedzielę 1 XI, u Say, w akademiku ASP (niesamowite miejsce! do tej pory słyszałem tylko legendy o nim :> ), po 16. Realnie wyciągnęliśmy jakieś 3 godziny gry, niestety carrie musiała zmykać.

Obecni:
postacie graczy - Amagog, Avia, Asvil
NPC - Perloff Burghe, Xu Thorne, Auriga, Lady Zhivali, Lord Kether, Armand Adrente

Sceneria: Zamia Lehmanni, pałac Perloffa Burghe. Pałac to olbrzymi ziggurat otoczony ogrodami i wioskami potiomkinowskimi. Jest miejsce na wiszące ogrody i dużo rozkwitających o tej porze roku żółtych róż (żółty - kolor zakazanej wiedzy; nikomu nie wręcza się żółtych róż). Ziggurat jest na tyle olbrzymi, że przewyższa otaczające go wzgórza.

NPC - Perloff Burghe


Jego Ekscelencja Hrabia Perloff Burghe. Wizualnie: Feliks "Manggha" Jasieński z hiszpańską bródką. W jego posiadłości, Zamia Lehmanni toczy się akcja sesji #3.

- kolekcjonuje rzadkie i dziwaczne przedmioty
- od lat dobrze zna Lady Zhivali
- ma opinię nieustraszonego
- Muir Burghe, ojciec Asvila parę lat temu odciął mu prawą dłoń
- zabił Muira Burghe, ojca Asvila, choć
- nie dostał prawa do zemsty na nim
- i nie był to pierwszy taki przypadek

NPC - Xu Thorne


Baronowa Xu Thorne. Spotkana po raz pierwszy w sesji #3. Obecnie podąża za Avią do jej ziem. Amagog wie, że szantażem i wbrew jej woli została zmuszona do gromadzenia prywatnej armii dla Perloffa Burghe.

- jest wybitnym taktykiem
- jest samotna
- choć jest zaledwie w końcu Wiosny, ma białe jak śnieg włosy (jak Suaveni)
- biel jej włosów jest karą od Suavena którego wyznawała
- był nim Ikhalu
- nie spełniła jego warunków
- działa samotnie
- dzieciństwo spędziła w zamku rodu Yvarai

NPC - Auriga

Auriga, ork, trzymany - do niedawna! - w niewoli przez Perloffa Burghe. Smoliście czarny, zasadniczo humanoidalny, dwa rzędy ostrych jak brzytwy zębów, złote oczy.

W sesji #3 został uwolniony aby siać postrach wśród gości Perloffa.

- posiada skrzydła
- ma cztery ręce
- nigdy dotąd nie przemówił (dotąd = moment obiadu u Perloffa Burghe, sesja #3)
- tak jak Auriga wyglądał Suaven wyznawany przez Cesarza
- poprzez stosowanie wyjątkowo odrażającej magii, Perloff może widzieć oczyma bestii
- najwyższym impreatywem Aurigi jest zabicie Perloffa

Postaci graczy: Avia Adrente

Avia Adrente

Rodzice: Ellen i Mavio Adrente
Markiz Enkil Adrente
Hrabia Remuar Burghe


Rodzeństwo:
Armand Adretne, brat
Orion Adrenta, brat
Akelia Adrente, siostra



Virtues:
Strenght - 2
Cunning - 4
Courage - 3
Beauty - weakness
Wisdom - 2
Prowess - 5

Aspekty:
Zabójca
invoke: niezauważalność, przekradanie się
tag: ignorowana
compel: zawsze się skrada

Medyk
invoke: medyk (zawsze torba medyka z miksturami itd.)
tag: wezwana zawsze pomaga
compel: przysięga hipokratesa



Postaci graczy: Asvil Yvarai

Asvil Yvarai, trzecie dziecko Muira Burghe i Aidy Yvarai.

Rodzice:

Baron Muir Burghe, dom Niedźwiedzia.
Baron Aida Yvarai, dom Lisa.

Rodzeństwo:
Dwie siostry, jeden brat (Alicja, Ellen, Muir [RIP])

Wiek: 3 (cokolwiek to znaczy)

Virtues:
Strenght - weakness,
Cunning -3
Courage -3
Beauty -3
Wisdom - 4
Prowess -2

Aspekty:
Genialny kompozytor

invoke:

tag: upośledziony słuch
compel: wybujała ambicja (por. Adrian Leverkuhn z Doktora Faustusa T. Manna)

Nie traktowany poważnie

invoke:
tag: brak szacunku
compel: utrudnione interakcje społeczne