poniedziałek, 9 listopada 2009

Zasady - Puzzle House

Królowie-czarnoksiężnicy zostawili po sobie o wiele więcej, niż mroczne rytuały, potwory i przerażające artefakty. W całym Shanri odnaleźć można przedziwne budowle, których istnienie zaprzecza wszystkiemu, co ven rozumieją jako architekturę czy geometrię. Przerażające, potężne i piękne. Ven nazywają je falin duada, co oznaczałoby "domy-labirynty".

Falin duada to nie tylko labirynty - to również obietnice wielkiej nagrody. Każdy z lordów ven marzy o tym, aby zbudować swą twierdzę w jednej z ruin królów-czarnoksiężników. Stanie się ona domem, który strzeże sam siebie, domem posiadającym wolę. A ven wiedzą najlepiej, że każda wola może zostać ugłaskana za pomocą czasu, cierpliwości i sprytu. Aby zdobyć taki dom potrzebuja małej armii - znaczy - straży przybocznej.

W ruinach pełno jest skarbów - artefakty, dokumenty w Starym Języku, sekrety i opowieści. Ale są też i strażnicy - orki i zmory. Niektóre z Domów wydają się szczególnie potężne, potrafią zaginać czas. Wciąż powracają opowowieści o ven, którzy weszli do pomieszczenia i wyszli z niego dwadzieścia sezonów później. Wypróbuj sztuczkę z nitką - a wracając po niej, natkniesz się na drzwi, których nigdy nie mijałeś. Zejdź zbyt głęboko - odkryjesz nieskończone, czarne korytarze. Szepty, wizje, zmory. Istnieje plotka o sercu labiryntu, gdzie... no cóż, nikt nie wie, co tam jest. Ale na pewno nie jest dobre.


Zasady

Za każdym razem, kiedy eksplorujesz Ruiny, ich poziom zwiększa się o Rangę. Kiedy Ranga osiągnie 3 Ruiny wyczerpują się, a postać, małżonek lub Seneszal może wydać Akcję Sezonów aby zamienić Ruiny w zwykły region (Las, Pola, Góry itp) lub w Puzzle House.

Puzzle House nie daje żadnych Zasobów, zwiększa o 1 Rangę wszystkich Przyjęć, które możesz urządzić. Puzzle House może być areną 5-rangowego Przyjęcia. (lucek: niejasne reguły, maksymalna Ranga Ruin to 3, potem się wyczerpują, ale skoro Puzzle House dodaje +1 do Rangi Party to maksymalna Ranga Party powinna wynosić 4 a nie 5).

Poruszanie się wewnątrz labiryntu sprawia wielkie trudności. Każdy ven, eksplorujący pokręcone korytarze, musi podjąć test sporny Wiedzy przeciwko Labiryntowi. Labirynt ma sześć kostek.
Jeśli test wygra ven, może używać swoich zakładów do zapamiętania, jak dostać się do konkretnych pomieszczeń. Dom traci połowę swoich zakładów, ale może ich używać do zagubienia ven. Oznacza to, że Dom może wrzucić ven do dowolnego pokoju, niezależnie od intencji postaci.
Jeśli wygrywa Dom, wówczas postać traci połowę zakładów, może ich użyć do zapamiętania jak dostać się do konkretnych pomieszczeń, które odwiedziła. Labirynt może używać swoich zakładów do zagubienia ven w plątaninie korytarzy.

Puzzle house może być również kupione jako artefakt z Bonus Points przy tworzeniu postaci (p. 101)

7 komentarzy:

  1. ...czy wy też nie możecie się doczekać momentu, w którym zaczniemy odczuwać skutki tego, że Pravatt jest Puzzle House? :D

    - c.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki za wrzucenie tego!

    na forum HotB myślano o stworzeniu SRD, niestety wydaje się że pomysł trochę zdechł. ale zastanawiam się czy nie przydałoby mi się zrobić czegoś takiego, przynajmniej na wewnętrzny użytek...

    OdpowiedzUsuń
  3. @carrie - drżę z nieukrywanej rozkoszy na samą myśl ;-)

    @nid - myślę, że możemy wrzucać tu rulingi i opisy rzeczy, które ułatwią czytelnikom APka zorientowanie się, o co chodzi. A jeśli z tego wykluje się SRD, to tym lepiej ;-)


    l.

    OdpowiedzUsuń
  4. SRD by się przydał, bo choć jestem w trakcie lektury demo, to czuję się jak dziecko we mgle :). Poweim tak, system zdaje się być rewelacyjny, choć jak dla mnie przerażające wydają się być komplikacje/reguły. Ale może to kwestia tego, że nie poznałem HotB dość dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Reguły w gruncie rzeczy są bardzo proste (ej nawet ja mechaniczny impotent je ogarniam) i fantastycznie wspomagają grę i motywują do cool grania

    OdpowiedzUsuń
  6. Mechanika jest prosta - to jest fakt. Reguł jest bardzo dużo - to fakt kolejny. A najgorsze jest to, że są bardzo porozrzucane w podręczniku.

    Paladyn - będziemy pisać z nidem coś na kształt SRD na tym blogu - wszelkie zasady, które uznamy za kluczowe i ważne dla naszej kampanii, będziemy streszczać i zamieszczać tutaj, w takiej, mniej więcej, formie, jak ten tekst.

    W moich planach są: Sezony, Wasale, Opera, Dobra.
    nid planuje: Sztukę, Romanse, Pojedynki, Mass-murder.

    OdpowiedzUsuń